4 lut 2014

Wiosennie

Czyżby to już wiosna? Ledwo napisałam posta o śniegu, a jeszcze tego samego dnia cały się stopił! Może to i dobrze? W mojej miejscowości jest w miarę ciepło, 6 stopni na plusie. Tulipanki jednak urosną! Mam nadzieję, że nie zaszkodził im tygodniowy śnieg..
Chciałabym dziś napisać trochę o aparatach i fotografii.
Fotografia była moim "ukrytym" hobby. Dlaczego ukrytym? Ponieważ nikomu o tym nie mówiłam. Jednak teraz, coraz bardziej zagłębiam się w różne style, inaczej patrzę na świat.
"O tutaj byłoby ładne zdjęcie, i tutaj, a gdyby tak trochę przesunąć ten przedmiot, byłoby naprawdę nieźle"
Z upragnieniem czekam, aż zapełni się mój portfel. Do czerwca mam nadzieję uzbierać i wtedy APARACIE WITAJ!
O dziwo, "zwykłą cyfrówką" też można zdziałać cuda. Ile razy słyszałam: "O Boże, bo ten aparat nie umie robić zdjęć, to zwykła cyfrówka, a chcę sobie kupić taki drogi..".
Halo, NIE APARAT ROBI ZDJĘCIA, TYLKO CZŁOWIEK. Zdjęcie powstaje w głowie, w Twojej wyobraźni. Sprzęt jest jedynie tym, co pomoże ci zrealizować plan.
"Bo to cyfrówka, dlatego takie badziewne".
Nie, po prostu nie umiesz fotografować i pogódź się z tym, ALBO zanim zaczniesz fotografować i bezmyślnie wstawiać swoje zdjęcia do internetu, zastanów się. Czy masz jakiekolwiek pojęcie w tej dziedzinie?
Jeszcze inna sytuacja. Wiele blogerek kupuje sobie dobry aparat (najczęściej lustrzankę Nikona) z myślą, że on będzie robił piękne zdjęcia. Błąd. Bez wiedzy nie da się iść na przód. Nie nauczysz się pływać, gdy nie wejdziesz do wody!
Ba, albo kupują go dla "szpanu". Nie chcę tu nikogo obrażać, ale odwiedzając Wasze blogi (nie mówię to o wszystkich, ale znaczna większość) zauważyłam, że zdjęcia są fatalne, a dobre zdjęcie jest Twoją wizytówką. No, ale przecież w opisie jest wytłuszczonym drukiem "ZDJĘCIA NIKON D***".
Macie dwa wyjścia, albo postępować tak dalej, robiąc kiczowate zdjęcia drogim sprzętem, albo przeznaczyć 50zł na przydatną książkę, która nauczy was pewnych umiejętności.

Teraz trochę dla wtajemniczonych:)
Masz ciemny pokój, a zdjęcia lampą wychodzą mniej więcej tak?

(tak zdjęcie "zwykłą cyfrówką")

Więc wyjdź na dwór! Sztuczna lampa nie najlepiej wygląda na zdjęciu, więc ile się da, rób na dworze! Wykorzystajmy naturalne światło- słońce, a wyjdzie nam na dobre.







 A Ty? Jesteś szpanerem, czy może fotografujesz z sercem?

9 komentarzy:

  1. O jak miło :) Aż zapachniało wiosną :)
    Fajny wpis :)
    Zapraszam: http://diary-black-heart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładne zdjęcia! Najbardziej podoba mi się przedostatnie :)
    Ja robię zdjęcia zwykłym aparatem cyfrowym lub telefonem. Po prostu nie widzę potrzeby, by posiadać lustrzankę, jak moim aparatem wychodzą dobre zdjęcia ;)

    W wolnej chwili zapraszam do mnie
    flyunderthesky.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak też i cyfrówką można zdziałać cuda. Piękne zdjęcia. Czemu nie ma jeszcze tej wiosny u mnie w miejscowości? Bo jak na razie śnieg przykrył moją miejscowość i nie chce się roztopić.

    berrysmilee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak zgadzam się że sprzęt to nie najważniejsza kwestia. Twoje zdjęcia są dobre i widać że masz o tym pojęcie;)
    Zapraszam do mnie bo ja też interesuje się fotografia i z chęcią przeczytala bym co o nich sadzisz ;)
    angie-passion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Z cyfrówkami jest ten problem, ze dają małe pole do popisu, ale Ty jesteś świetnym przykładem, że i z takim sprzętem mozna robić dobre technicznie zdjęcia! Z resztą jeśli ktoś ma "to coś" to nawet telefonem robi zdjęcia, które zmuszają oglądającego na zatrzymaniu sie na chwilę i wpatrzeniu w to zdjęcie. Teraz nastała głupia moda na lustrzanki, ale prawdą też jest, że wiele osób, które odkryły w sobie tą pasje już o zakupie lustrzanki, różnie bywa ;)


    http://jestempojo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie to jest ich minus, bo chciało by się uzyskać fajny efekt np. rozmytego tła, ale nie zawsze wychodzi. Nie da się ustawić przysłony, prelekcji czasu itp.
      ps. śliczny blog, obserwuję! Ja nad swoim muszę jeszcze popracować.
      Pozdrawiam
      #Ginka

      Usuń
  6. Jak na zwykłą cyfrówkę, to zdjęcia boskie ♥

    http://nattssworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ze wszystkich pór roku kocham najbardziej wiosnę.Ona jest cudowna według mnie.

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję ♥
Za rady i kąśliwe uwagi także ♥
Nie bawię się w 'obserwacja=obserwacja'.